Restaurant marketing trends

Restaurant marketing trends - UP Websites
Restaurant marketing trends zijn sterk afhankelijk van technologische en culturele ontwikkelingen. Om niet onder te doen voor de concurrentie moet je met nieuwe trends meebewegen. Het kan echter lastig zijn om daarin het kaf van het koren te scheiden dus daarom doen wij het even voor jou.

Restaurant marketing trend #1

Restaurant websites worden steeds meer bezocht vanaf mobiele apparaten. Onderzoek heeft aangetoond dat 53% van bezoeken van restaurant websites worden bezocht vanaf een mobiel scherm. Zorg ervoor dat je website ‘responsive’ is en zich aanpast aan een mobiel scherm.

Restaurant marketing trend #2

Geïntegreerde marketing wordt steeds belangrijker. Er zijn veel verschillende mogelijkheden om je restaurant te promoten en daar kan je goed gebruik van maken. Wanneer je bijvoorbeeld een speciale avond hebt georganiseerd dan kan je dit mailen naar je vaste gasten, vermeld het op je website, geef een update op Facebook en maak het bekend via Twitter. Geef hierbij telkens dezelfde boodschap weer maar pas het aan op het medium dat je gebruikt.

Restaurant marketing trend #3

Steeds meer restaurants zijn tot laat open. Het zogenaamde ‘late hour dining’ is komen overwaaien vanuit de US. Vooral de jongere generatie wil graag lang blijven zitten en zal terugkomen wanneer dat ook mogelijk is.

Restaurant marketing trend #4

Take-away of leveren op bestelling is onderhand niet alleen meer voor pizza’s of een cafetaria. Meer dan 10% van de omzet van midden- tot high class restaurants halen hun omzet hieruit. Het is echter verstandig om zelf een bestelmodule te ontwikkelen zodat je geen belachelijk hoge provisies kwijt bent aan services zoals thuisbezorgd.nl

Restaurant marketing trend #5

Steeds meer restaurants creëren hun eigen niche. Differentiëren binnen de markt waarbinnen je opereert brengt veel kansen met zich mee. Zo kan je bijvoorbeeld Mexicaans serveren maar je onderscheidt jezelf door gluten-vrij te zijn of kindvriendelijk.

Beweeg mee met de trends maar vergeet niet je eigen specialiteit. Doe waar je goed in bent en maak marketingskeuzes die bij je passen. Laat het concept kloppen als totaalplaatje.

Verandering kan vervelend zijn maar vergeet niet dat het veel kansen met zich mee brengt.

Veel succes toegewenst namens het team van UP.